Jeszcze kilkanaście lat temu regeneracja sprzęgła była jednym z najchętniej wybieranych sposobów radzenia sobie z awarią tego ważnego elementu układu przenoszenia napędu. Dominowały wówczas względy ekonomiczne. Dziś usługa ta znów wraca do łask jednak nie tylko z powodu niższej ceny, ale przede wszystkim z powodu niskiej jakości zamienników dostępnych na rynku. Czy regeneracja sprzęgła się opłaca?
Sprzęgło nowe czy regeneracja?
Przed takim dylematem staje każdego roku tysiące klientów – do niedawna sprzęgła uchodziły za niemal wieczne podzespoły, jednak w międzyczasie gwałtownie wzrosła moc produkowanych silników, a wraz z nią liczba montowanych udogodnień (np. tłumiki drgań, sprzęgła dwumasowe, etc.). Samochody są szybsze, cięższe i dysponują większym momentem obrotowym – co przełożyło się na zdecydowanie lepsze wrażenia z jazdy. Z drugiej jednak strony oznacza o wiele szybsze zużycie sprzęgieł, co w niektórych okolicznościach może oznaczać nawet konieczność ich wymiany po przejechaniu zaledwie 60 czy 80 tysięcy kilometrów. Z tego względu kierowcy częściej muszą zastanawiać się nad tym, jakie rozwiązanie wybrać.
Szeroka dostępność pochodzących z Dalekiego Wschodu podzespołów sprzedawanych w bardzo atrakcyjnych cenach wyrobiła w klientach przekonanie, że najłatwiejszym rozwiązaniem będzie po prostu wymiana podzespołu na nowy, który według założeń będzie miał podobną żywotność do oryginału. Niestety, z biegiem czasu wielu z nich przekonało się o tym, że niekoniecznie musi to być najlepsze wyjście. Tanie chińskie podzespoły cechują się bardzo często wyjątkowo słabą wytrzymałością, a na największą częścią składową kosztów związanych z wymianą sprzęgła, jest robocizna. Nietrudno więc zauważyć, że montowanie tanich zamienników się zupełnie nie opłaca, ponieważ oznacza to konieczność przyspieszonej ponownej wymiany, w której największym wydatkiem jest robocizna właśnie. Pewną alternatywą jest skorzystanie z drogich zamienników renomowanych producentów, ale również w tym wypadku w ostatnich latach widać obniżenie jakości produkowanych podzespołów, a same ceny są dalekie od atrakcyjnych. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej osób zastanawia się, czy warto regenerować sprzęgło.
Ile kosztuje regeneracja sprzęgła?
Analizę opłacalności regeneracji zamiast wymiany sprzęgła warto zacząć od orientacyjnych cen za taką usługę. Ceny są zdecydowanie niższe, niż w przypadku nawet najtańszych zamienników – wynika to m.in. z wymiany jedynie zużytych elementów (np. okładzin, tłumików drgań) zamiast produkować od podstaw cały element. Dzięki temu regeneracja tarczy sprzęgła w samochodzie osobowym zazwyczaj kosztuje w przedziale 70 do 150 złotych (w przypadku znacznie lepszych okładzin kevlarowych będzie to 150 – 250 złotych). Za regenerację „dwumasy” zapłacisz w przedziale od 600 do 900 złotych. Jeśli Twoje sprzęgło wymaga także szlifowania płaszczyzn docisków sprzęgła i kół zamachowych to należy doliczyć dodatkowo 60 do 120 złotych. Zatem kompletna regeneracja sprzęgła z kołem dwumasowym może kosztować od 730 złotych. Za taką kwotę uzyskujesz profesjonalnie odnowione sprzęgło i koło dwumasowe, które nadal jest oryginalne, a wymienione zostają jedynie elementy eksploatacyjne. Daje to pewność, że założony element będzie funkcjonował idealnie i zapewni porównywalną z fabryczną żywotność. Decydując się na obicie sprzęgła kevlarem możesz cieszyć się nawet lepszymi, niż oryginalne warunkami pracy i wytrzymałością – nawet osoby preferujące sportową, dynamiczną jazdę czy off-road odczują różnicę.
W samochodach dostawczych regeneracja tarczy sprzęgła kosztuje w zakresie od 100 do 200 złotych, a szlifowanie newralgicznych elementów 100 – 150. Właściciele ciężarówek za regenerację tarcz zapłacą od 200 do 500 złotych, a za szlifowanie drugie tyle. W przypadku innych pojazdów (rolniczych, maszyn przemysłowych i nietypowych sprzęgieł) ceny są ustalane indywidualnie, podobnie jak za inne naprawy związane z funkcjonowaniem sprzęgła. Wyraźnie jednak widać, że są to znacznie niższe koszty, niż decydując się na zamienniki wysokiej jakości i wyraźnie niższe, niż nawet najtańsze produkty na rynku. A mówimy przecież o rozwiązaniu pozwalającym na zachowanie oryginalnego sprzęgła, które będzie funkcjonować idealnie. Jeśli więc interesuje Cię regeneracja sprzęgła cena powinna być jednym z argumentów (choć nie jedynym) skłaniającym do tego rozwiązania.
Chcesz dobrze zregenerować sprzęgło? Postaw na nas!
Aby zregenerowane sprzęgło spełniało oczekiwania i pozwalało na długą i bezproblemową eksploatację, cały proces jego odnawiania musi być wykonany profesjonalnie i przy wykorzystaniu najnowocześniejszej aparatury. My, w Tarsprzęg gwarantujemy Ci obie te rzeczy – nasz doświadczony zespół podejmie się nawet najbardziej skomplikowanej naprawy, a wykorzystywany sprzęt i podzespoły pozwalają nam na wykonanie jej na bardzo wysokim poziomie, co potwierdzamy pisemną gwarancją.
Zapraszamy do współpracy z nami – zarówno klientów indywidualnych, jak i warsztaty samochodowe, które mogą liczyć na stałą współpracę i atrakcyjne ceny – regeneracja sprzęgła jeszcze nigdy nie była tak prosta i przystępna.
Telefon kontaktowy: